mandag den 8. december 2008

Leg med Flickr!

Nu er ting 11 & 13 klaret! Jeg venter med ting 12 - billederedigering til jeg kommer hjem til mine billeder og kan fjerne røde øjne med Picasa.

Mit umiddelbare indtryk af Flickr er meget positivt, og jeg har da også lagt et billede fra vores Olsen Banden udstilling ud til offentligt skue. Jeg har givet det titlen "Olsen Banden udstilling på Albertslund Bibliotek 2008" og jeg har tagget den med ordene ´Olsen Banden´, ´udstilling´ og ´Albertslund bibliotek´ (jeg ved det, meget opfindsomt). Det var ganske nemt både at blive oprette hos Flickr og at lægge billeder ud. Hos Yahoo krævede det lidt at få mit password godkendt, så det er meget sandsynligt, at jeg glemmer det...

Jeg har opså peppet min blog op med et diashow sammensat af billeder fra Flickr (ting 13) ud fra søgeordet ´David Lynch´ for at holde mig til Twin Peaks temaet. For dem der ikke er hjemmevante i Twin Peaks kan jeg fortælle, at David Lynch (sammen med Mark Frost) er ophavsmand til serien og instruktør på udvalgte afsnit. Som ekstra info kan jeg nævne, at David Lynch også har skrevet og instrueret film som Mulholland dr., Wild at heart og Blue velvet.

Han er i øvrigt lidt af en multikunstner, der ud over film beskæftiger sig med fotografi, laver skulpturer, maler og har skrevet i hvert fald én bog om transcendental meditation og kreativitet "Catch the big fish", hvor han beskriver, hvordan han får gode ideer til sine mange projekter. Super-nørdet indlæg, jeg ved det!

1 kommentar:

Merete sagde ...

Jeg må sige at der er konsekvens i din linje. Spændende og farverigt diasshow.