mandag den 10. november 2008

Nyoprettet blog!

Så blev bloggen oprettet! Og det var jo ikke så svært! Det er straks værre at finde på noget at skrive på den...

hmm, jeg kan jo fortælle, hvorfor jeg valgte at kalde mig blog-lady... Det skyldes min store forkærlighed for tv-serien Twin Peaks af David Lynch og Mark Frost. Mange kan sikkert huske serien der starter som en kriminalgåde med mordet på Laura Palmer, men ender med okulte indslag i form af besøg i Black Lodge og alskens mystik. I denne serie figuerer den mystiske log-lady (bliver vist oversat med Kævle-kvinden, fordi hun bærer rundt på en kævle - et stykke træ, forstås - som efter sigende kan tale til hende...) Ikke at jeg føler, at jeg minde særlig meget om hende - jeg er hverken synsk eller taler med trækævler - men det passede alligevel godt til mig, synes jeg. Og fra dette navn til et blog-egnet navn, var jo ikke langt, så derfor hedder jeg nu Blog-lady!

4 kommentarer:

engladgut sagde ...

Jeg synes det er et meget fint navn du der har fundet frem til. Meget opfindsomt må man sige. Jeg har aldrig rigtig fået set det der Twin Peaks-halløj, en eller anden dag må jeg hellere tage mig sammen til det...

Tina sagde ...

Det kunne ellers være ret interessant med nogle kævlemonologer :D

Soeren Moerk sagde ...

fint navn! "books walk with me" måske lidt for nørdet.
@engladgut: du SKAL se den...

Louise sagde ...

Cool navn :-) Det fik da lige mig op på mærkerne. Jeg kan godt huske da Twin Peaks feberen hærgede landet, og jeg sad da selv troligt hver uge og så endnu et mystificerende afsnit. Det var tider :-D